شیبا صنعت شیبا صنعت .

شیبا صنعت

بررسی انواع الکتروموتور سه فاز

انواع الکتروموتور سه فاز یا انواع موتور الکتریکی سه فاز در طیف های مختلف با کاربردهای متنوع وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و بهترین کاربردها را دارند.همانطور که می دانیم موتور الکتریکی قطعه ای از تجهیزات است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. معمولاً از یک روتور (جزء متحرک موتور) و یک استاتور (جزء ثابت موتور) و همچنین یک آرمیچر و یک آهنربای میدان تشکیل شده است.و به دو دسته الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند .

موتورهای الکتریکی در طیف وسیعی از کاربردها، از لوازم خانگی کوچک گرفته تا ماشین‌های صنعتی بزرگ، استفاده می‌شوند و می‌توانند با جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) تغذیه شوند. موتورهای DC، موتورهای AC و موتورهای پله ای همگی اشکال معمولی موتورهای الکتریکی هستند. موتورهای الکتریکی کارآمد و قابل اعتماد هستند و می توان آنها را به راحتی تنظیم و تغییر داد تا اهداف مختلفی را برآورده کنند.ما در شیبا صنعت انواع الکتروموتور سه فاز از  جمله الکتروموتور سه فاز پوسته آلومینیومی 4P-1400 دور و دورهای دیگر و الکتروموتورهای تک فاز دیگر در دسته موتوژن و الکتروژن عرضه می کنیم.

الکتروموتور سه فاز القایی
موتور القایی از انواع الکتروموتور سه فاز است که به عنوان موتور ناهمزمان نیز شناخته می شود، یک موتور جریان متناوب است که در آن روتور با سرعت کمی کمتر از میدان مغناطیسی گردان استاتور می چرخد. استاتور با القای نیروی الکتروموتور باعث چرخش روتور می شود. موتورهای القایی به دلیل سهولت استفاده، قابلیت اطمینان و کارایی معروف هستند. فن ها، پمپ ها و نوار نقاله ها کاربردهای صنعتی و تجاری متداول برای این ها هستند.

قطعات اصلی موتور القایی سه فاز عبارتند از:

استاتور – استاتور قسمت ثابت موتور است که سیم پیچ هایی را که میدان مغناطیسی دوار را ایجاد می کنند، در خود جای می دهد. معمولاً از فولاد چند لایه ساخته شده است و به گونه ای طراحی شده است که سطح بالایی از راندمان و سطوح کم صدا و لرزش را ارائه دهد.
روتور – روتور قسمت متحرک موتور است که در داخل استاتور می چرخد. به طور معمول از چدن یا آلومینیوم ساخته شده است و برای ارائه سطح بالایی از استحکام و دوام طراحی شده است.
یاتاقان ها– یاتاقان ها برای پشتیبانی از روتور استفاده می شوند و به آن اجازه می دهند تا نرم و کارآمد بچرخد. آنها معمولاً از مواد باکیفیت مانند فولاد یا سرامیک ساخته می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که طول عمر بالایی داشته باشند.
محفظه – محفظه برای محافظت از موتور در برابر عوامل محیطی مانند گرد و غبار، رطوبت و لرزش استفاده می شود. معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است و به گونه ای طراحی شده است که سطح بالایی از محافظت را ارائه دهد و در عین حال امکان دسترسی آسان به موتور برای تعمیر و نگهداری را فراهم کند.
از نظر طراحی و کاربرد، انواع مختلفی از موتورهای القایی وجود دارد و نحوه استفاده از هر یک بسته به سطح ولتاژی که در آن کار می‌کند، متفاوت است.

الکتروموتورسه فازالقایی ولتاژ پایین

الکتروموتور سه فاز القایی ولتاژ متوسط

الکتروموتور سنکرون

الکتروموتور سه فاز القایی قفس سنجابی

الکتروموتور سه فاز القایی حلقه لغزشی

توضیح درباره هرکدام از آنها گسترده است که در مطالب بعدی به آن می پردازیم.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۰:۴۵ توسط:ک - نور موضوع: نظرات (0)